ΒΡΗΚΑΝ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΑΚΡΙΒΥΝΟΥΝ ΤΟ LPG

E-mail Εκτύπωση PDF

lpg button

Τελικά, παρά τις διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου, η κυβέρνηση αποφάσισε μία ελαφρά αύξηση της τιμής του υγραερίου. Με ρεαλιστικό επιπλέον κόστος γύρω στα 6 ευρώ το μήνα, πάντως, παραμένει η πιο συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή.

Παρά τις επίσημες διαψεύσεις και τις διαβεβαιώσεις στα σωματεία των εκατοντάδων επιχειρηματιών, που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υγραεριοκίνησης, η κυβέρνηση αποφάσισε να αυξήσει τη φορολογία του LPG. Σύμφωνα με το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες (5/11) στη Βουλή προς ψήφιση, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης (LPG) αυξάνεται, από τα 200 ευρώ ανά 1.000 κιλά, στα 330 ευρώ ανά 1.000 κιλά.  

 

Βέβαια, όπως έχουμε αναλύσει και στο πρόσφατο παρελθόν αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο  ποσό φόρου που θα αναλογεί είναι 0.18 ευρώ/λίτρο, αντί για 0.11 ευρώ/λίτρο που ισχύει σήμερα. Με άλλα λόγια από τα 0.88 ευρώ, που πωλείται το λίτρο, θα φτάσει θεωρητικά στα 0.95 ευρώ/λίτρο, καθώς η επιβάρυνση θα είναι μόλις 0,07 ευρώ/λίτρο.

 

Πρακτικά, με ένα αυτοκίνητο (παράδειγμα Opel Astra Turbo LPG 1.4) στο οποίο η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,9 λτ/100χλμ. το κόστος επιβάρυνσης, με 15.000 χλμ. ανά έτος (αυτό είναι το ρεαλιστικό χιλιομετρικό όριο απόσβεσης), είναι μόλις 82,8 ευρώ, δηλαδή περίπου 6,8 ευρώ το μήνα ή 20 λεπτά την ημέρα! Σε κάθε περίπτωση, λοιπόν και παρά την απόφαση της κυβέρνησης να περάσει την αύξηση του ΕΦΚ, στο υπό ψήφιση πολυνομοσχέδιο, το υγραέριο κίνησης παραμένει η πιο συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή για τον καταναλωτή, στην εξαιρετική δύσκολη περίοδο που διανύουμε.  

Αναδημοσίευση από το http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/108774.asp